De beste eerste indruk?

Verkoopstyling: Een goede presentatie maakt de kans op een snellere verkoop tegen een hogere prijs vele malen groter.

Wat is verkoopstyling?

Verkoopstyling is het verkoopklaar maken van woningen met als doel een snellere verkoop tegen de hoogste prijs. Een goede eerste indruk is van essentieel belang voor het verkoopproces, want als een woning optimaal gepresenteerd is, trek je een zo breed mogelijke kopersgroep. En des te meer potentiële kopers, des te beter de onderhandelingspositie van de verkoper!

Een  goede presentatie maakt de kans op een snellere verkoop tegen de beste prijs dus vele malen groter. Waarschijnlijk doe jij hetzelfde als je op Funda naar woningen kijkt: je kijkt eigenlijk alleen maar naar de locatie, het aantal vierkante meter gebruiksoppervlak en de vraagprijs, daarna begint het swipen tussen de foto’s.

Uit onderzoek is in ieder geval gebleken dat 80% van de potentiële kopers op deze manier zoekt en dat een mooi ingericht huis tot wel 10% meer kan opleveren!

En je huis verkopen voor de hoogste prijs, wie wil dat nu niet?

Hoe werkt dat dan precies?

De stylisten van PLEK Makelaardij werken volgens 3 basisprincipes:

  • Leeghalen: ruim alles netjes op en creëer grote oppervlakken door tafelbladen, keukenbladen en bovenop kasten zo leeg mogelijk te maken. Grote items geven rust, kleine items onrust. Heb je geen grote items? Zet het kleine spul dan in een groepje, dat ziet er al een stuk rustiger uit! Dat huis hoeft dus heus niet helemaal leeggehaald te worden, maar tegelijkertijd hoef je ook niet te laten zien dat je eigenlijk een beetje uit je woning groeit.
  • Neutraliseren: zorg voor een rustige, neutrale sfeer. Dit kan ook betekenen dat het soms goed is om die ene muur over te sausen of kritisch langs je accessoires te gaan – teruggaan naar één kleur of één materiaal geeft vaak al zoveel rust! Op deze manier is de kans dat een ander het mooi gaat vinden veel groter.
  • Depersonaliseren: dit is het weghalen van persoonlijke eigendommen. Het is belangrijk dat een potentiële koper zichzelf kan zien wonen in jouw huis. Dit gaat een stuk lastiger wanneer er afleiding is in de vorm van persoonlijke foto’s, hobby’s, speelgoed van kinderen, verzorgingsproducten in de badkamer, et cetera. Die koper moet zich er tenslotte al helemaal kunnen zien wonen, en dat gaat een stuk lastiger als jullie trouwfoto boven de bank hangt of jouw deo in de badkamer staat.

Uiteraard is iedere woning en iedere situatie anders. Daarom beginnen wij iedere verkoopopdracht met een maatwerk stylingadvies. Toch zijn er tips die in iedere woning werken:

  • Zorg dat een woning gemeubileerd getoond wordt op Funda. Een lege ruimte lijkt bijna altijd kleiner. Staat je woning al leeg? Je kunt ook meubels huren!
  • The devil is in the details: zorg dat alle verlichting het doet, hang de raambekleding recht en stel de aanrechtkastjes af. Check ook even of alle plinten er liggen.
  • Zorg voor een frisse geur in huis. Geur doet onbewust heel veel met een mens, dus ook met de potentiële koper van jouw woning. Je hoeft echt geen appeltaarten te gaan bakken, maar zet voor een bezichtiging wel even een paar ramen open.

Wat kost verkoopstyling eigenlijk?

Wij bieden iedereen die zijn, haar of hun huis bij PLEK Makelaardij in de verkoop zet, een gratis verkoopstyling aan. Wij weten precies hoe we een woning met min mogelijk tijd (en geld) zo optimaal mogelijk kunnen presenteren. Tijdens zo’n stylingadvies krijg je een to do-lijst, waarmee je zelf aan de slag kunt.

Geen tijd of mogelijkheid om je woning zelf verkoopklaar te maken? Dan kunnen wij dat ook voor je doen, we maken we graag een offerte voor je op.

Veel belangrijker: wat levert verkoopstyling op?

Het blijkt dat een goed gestylede woning sneller verkocht wordt tegen een hogere prijs – die kan oplopen tot wel 10%. Een woning verkoop je in welke markt dan ook goed (en snel) wanneer het de beste deal in de buurt is. Met andere woorden: zorg ervoor dat áls mensen overwegen een woning in jouw buurt te kopen, dat ze die van jou willen hebben. Je kunt dit bereiken door de vraagprijs te verlagen, maar ook door de presentatie te optimaliseren. En wij hoeven jou niet uit te leggen welke optie onder de streep het meeste oplevert!

Wil jij weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Bel ons gerust voor een afspraak!